Na četná přání zájemců o studium zpěvu jsme zavedli celodenní víkendové pěvecké semináře pro omezenou kapacitu účastníků.
Zájemci o výuku zpěvu k nám jezdí opravdu z celé republiky, namátkou třeba z Liberce, Tábora, Teplic, Pardubic, Brna nebo Havířova. Pro některé bývá komplikované jet několik hodin do Prahy, odbýt si jednu lekci a pak se zase několik hodin vracet domů. A to navíc ještě ve všední dny, kdy má standardně naše škola otevřeno. Ale dokonce i někteří pražští žáci, kteří mají hodně práce, nestíhají chodit na výuku ve všední dny. Pro všechny tyto zájemce je výhodnější víkend.
Jenomže my nejsme jen "obyčejní učitelé hudby", co po absolvování studia hudby vyšli ze školy a rovnou "zapadli" do nějaké "hudebky" a ztratili tak kontakt s hudební realitou. My jsme aktivní umělci, což je naší devizou, protože jsme schopni předávat aktuální informace z dění populární hudby a také tipy a triky z praxe, které vás nenaučí škola, ale život. S tím však souvisí, že aktivní hudebník obvykle od čtvrtka do neděle vystupuje. O víkendech bývají navíc v divadlech tzv. "dvojáky", tedy že se hraje dvakrát za den. Pak je nereálné k tomu ještě vyučovat.
Jelikož zájem o víkendovou výuku je opravdu velký, rozhodli jsme se, že zkusíme dle našich uměleckých povinností sice nepravidelně, ale alespoň občas pořádat víkendovou výuku, byť za cenu toho, že ten den nebudeme nikde umělecky vystupovat.
Výhoda těchto skupinových pěveckých workshopů je nejen v konání o víkendech, ale také v tom, že kurz je celodenní, takže se za jeden den probere mnohem více látky než za jednu běžnou vyučovací hodinu. To ocení zejména mimopražští zpěváci.
Nezanedbatelnou výhodou je i výrazná finanční úspora, kdy v přepočtu na jednu vyučovací hodinu platí účastníci pouze zlomek běžné ceny.
Další výhodou je i fakt, že člověk se učí i pozorováním! Mnohdy, když lektor upozorní žáka na nějakou nevědomou chybu, žák si ji nedokáže u sebe řádně uvědomit už jen proto, že je tato chyba nevědomá, ale často i proto, že člověk sám sebe slyší jinak, než jeho okolí. Navíc se při zpěvu soustředí na mnoho věcí najednou a tak mu snadno nějaký detail unikne. Ovšem když vidí chybu na někom jiném, uvědomí si ji podstatně zřetelněji. Velmi užitečné také bývá, když žák vidí, jaký účinek se dostaví, když druhý student sledovanou chybu odstraní.
Nehledě na řadu doplňujících otázek, které během kurzu jednotliví účastníci kladou. Mnohdy si jednotlivci díky těmto otázkám, které by je samotné ani nenapadly, doplní mozaiku informací, díky čemuž probíranou látku lépe a rychleji pochopí.
Dalším pozitivem výuky ve skupině je vzájemná motivace a kolegiální podpora. Také sdílená radost, že se něco povedlo, je v kolektivu větší něž při sólové výuce a o to více motivuje do další práce.
Samozřejmě, že skupinová výuka už ze svého principu nemůže poskytnout individuální komfort, proto se na těchto kurzech věnujeme hodně výkladům techniky, které stejně žáci musí na sólových lekcích absolvovat. Rozdíl je ale právě v tom, že zde to absolvují za zlomek ceny a navíc se díky doplňujícím otázkám obvykle probere problematika ještě více do hloubky.
Proto jsou na kurzu dva lektoři, aby se povedlo všechny účastníky uhlídat, že probíraná cvičení provádějí správně a ti pak odjížděli domů s pocitem, že vše pochopili, vědí, jak mají doma cvičit a zažili si na kurzu pocit, jaké to je, když to dělají správně.