Stránka 1 z 1

Talent na hudbu vs zpěv

Napsal: stř 15. led 2020 13:43:20
od Igi
Nenašel jsem zde žádné téma které by se tím zabývalo, pokud ano tak se omlouvám. Vrtá mi hlavou jestli obecný talent a cit pro hudbu je to samé jako talent na zpěv. Konkrétně já hraju poměrně dost dobře na elektrickou kytaru (hodně si pohrávám s tóny apod., ne jenom nějaké rychlé běhy, které teoreticky by se šly naučit i mechanicky), ale se zpěvem to není úplně nejlepší, zjistil jsem že mi hodně chybí technika. Je možné se dostat po správném naučení techniky zpěvu na stejnou úroveň jako hraní na nástroj? Nebo na zpěv je potřebný i nějaký "jiný talent"?

Re: Talent na hudbu vs zpěv

Napsal: čtv 16. led 2020 19:01:58
od Lukáš Jindra, dipl.um.
Dobrý den,
děkuju za otázku, kterou mi ještě nikdo nepoložil.

Když se nad tím tak zamýšlím, tak mi dochází, že by se vlastně dalo říci, že těch "talentů", co člověk ke zpěvu potřebuje, je více...
- zpěvák potřebuje talent na rytmus, stejně jako hráč na hudební nástroj
- zpěvák potřebuje talent na frázování, aby vystihnul daný žánr, obdobně jako u hudebního nástroje
- zpěvák potřebuje talent na cit pro hudbu, aby ji dokázal emocemi náležitě procítit, stejně jako u hudebního nástroje

Pak je ale pár talentů, co jsou pro zpěv specifické...
- zpěvák potřebuje talent na přesnou intonaci - intonovat by jakž takž měl každý muzikant (možná snad jen u bubeníků to není až tolik potřeba), ale pro zpěváka je to otázka zcela zásadní
- zpěvák potřebuje talent na ovládání svého krku, bránice a dalších svalů v těle - instrumentalista také potřebuje talent na ovládání svalů v těle, ale úplně jiných - zejména to bývají prsty, které naopak pro zpěv můžete mít klidně úplně chromé

A určitě jsem si teď nevzpomněl na všechny složky, co formují dobrého umělce.

Tedy to, že je někdo skvělý hráč třeba na kytaru, absolutně nemusí znamenat, že může být zároveň i slušný zpěvák. Ale samozřejmě, že správným tréninkem se může dovednost zpěvu velmi vylepšit, obdobně jako je tomu u hudebních nástrojů. Jen to máme ve zpěvu trošku těžší, že si na hlasivky nevidíme, takže odhalování technických chyb není tak evidentní, jako u hry na hudební nástroj.

Lukáš Jindra