klasický projev
Napsal: sob 29. říj 2011 13:27:08
Dobrý den, děkuji Vám za odpověď. Moc ráda bych jela na onen seminář, ale bohužel nemám možnost. Disponuji dvěma malými dětmi a nemá kdo hlídat.
Co je pro mě aktuální otázka, související s tím belting (edge), atd., je to, že já nějak vyřvu maximálně C (nevím kolik, zdá se že jsou různá číslování),je to neznělé, slabé, nedrží to, nějakým cvičením je asi možné docílit, aby to ještě hrudní C znělo pěkně, ale co ta spousta dalších vyšších tónů. Jsem odsouzena pouze k hlavovému tónu? Konec hrudního registru je pevně daný? Jenom doplním, zapomněla jsem ve svých dotazech úplně na „smíšený rejstřík“. To jsou hlavové tóny, které se mi podaří nějak cvičeníma zesílit, o tom nepochybuji. Ale pochybuji o tom, zda tyto vysoké smíšeně-rejstříkové tóny budou znít jinak než klasicky (operně, sborově) nebo jak vlastně. Popově a rockově určitě ne . Až to budu mít dobře natrénované, řekněme za rok, rok a půl, budu si to umět automaticky zabarvit, jak budu potřebovat? Samozřejmě mám přesnou představu, jak v té které písni znít a hlavně jak neznít, jak naznačujete o tom napodobování. Snažím se vyhnout „klasickému“ projevu, ale při těch cvičeních, zdá se, je to nutné, než se to dostane do krve…
Paní učitelka mě přesvědčuje, že ani ty světové zpěvačky to neberou hruďákem. Že to všechno je smíšeným rejstříkem (tedy tím rezonujícím zesíleným hlavovým), ale zní jim to tedy dokonale, a hlavně „hrudně“ . Jestli mi napíšete, že je to přesně takto, tak budu spokojena a budu pilně pilovat „klasiku“, a až už to bude najeté, začnu zabarvovat.
Co je pro mě aktuální otázka, související s tím belting (edge), atd., je to, že já nějak vyřvu maximálně C (nevím kolik, zdá se že jsou různá číslování),je to neznělé, slabé, nedrží to, nějakým cvičením je asi možné docílit, aby to ještě hrudní C znělo pěkně, ale co ta spousta dalších vyšších tónů. Jsem odsouzena pouze k hlavovému tónu? Konec hrudního registru je pevně daný? Jenom doplním, zapomněla jsem ve svých dotazech úplně na „smíšený rejstřík“. To jsou hlavové tóny, které se mi podaří nějak cvičeníma zesílit, o tom nepochybuji. Ale pochybuji o tom, zda tyto vysoké smíšeně-rejstříkové tóny budou znít jinak než klasicky (operně, sborově) nebo jak vlastně. Popově a rockově určitě ne . Až to budu mít dobře natrénované, řekněme za rok, rok a půl, budu si to umět automaticky zabarvit, jak budu potřebovat? Samozřejmě mám přesnou představu, jak v té které písni znít a hlavně jak neznít, jak naznačujete o tom napodobování. Snažím se vyhnout „klasickému“ projevu, ale při těch cvičeních, zdá se, je to nutné, než se to dostane do krve…
Paní učitelka mě přesvědčuje, že ani ty světové zpěvačky to neberou hruďákem. Že to všechno je smíšeným rejstříkem (tedy tím rezonujícím zesíleným hlavovým), ale zní jim to tedy dokonale, a hlavně „hrudně“ . Jestli mi napíšete, že je to přesně takto, tak budu spokojena a budu pilně pilovat „klasiku“, a až už to bude najeté, začnu zabarvovat.