Talentové (přijímací) zkoušky na konzervatoř
Pravidla fóra
Prosíme:
- nezakládejte duplicitní témata - pište své příspěvky do již existujících diskusí
- při psaní dotazu vyplňte políčko "Předmět" - zvýšíte tím přehlednost poradny
Děkujeme.
Prosíme:
- nezakládejte duplicitní témata - pište své příspěvky do již existujících diskusí
- při psaní dotazu vyplňte políčko "Předmět" - zvýšíte tím přehlednost poradny
Děkujeme.
- Lukáš Jindra, dipl.um.
- Lektor zpěvu
- Příspěvky: 377
- Registrován: úte 09. led 2007 0:31:32
Re: Kterou konzervatoř zvolit? + Repertoár ke zkouškám
Dobrý den,
jako muzikant, který se pohybuje v profesionální sféře, Vám mohu doporučit, abyste si gympl vystudovala a na konzervatoř šla až poté. Já jsem třeba začal studovat konzervatoř až ve 22 letech a vůbec toho nelituju.
Máte pravdu, že muzikantů je spousta a většinu z nich hudba nikdy neuživí. V české hudbě není moc peněz. Lidé na koncerty moc nechodí (kromě slavných interpretů) a když už, tak nepřijdou na originální tvorbu, ale jen na revival nebo zábavovou kapelu – opravdové umění lidi do klubů tolik netáhne. CDčka, která bývala kdysi slušným zdrojem výdělku muzikantů, se už dnes téměř neprodávají. Do divadel sice lidé chodí, ale kromě celebrit tam umělcům producenti neplatí peníze, co by mohly být slušnou obživou.
Konzervatoře rozvíjí zejména talent, ale nedají člověku příliš všeobecného rozhledu. A tak ten, kdo jde na konzervatoř hned po základní škole, zůstane po absolvování konzervatoře stejně „hloupý“, jako byl po základní škole. A takový člověk, když pak zjistí, že mu hudba nevydělá, je na trhu práce skoro neuplatnitelný. Takže takoví muzikanti buď berou podřadné práce za mizerné peníze nebo se dodatečně rekvalifikují a dodatečně studují školy. Ale ve vyšším věku se člověku studuje hůř, než když je mlád.
Proto doporučuju, teď studujte gymnázium. Přitom třeba choďte na soukromé lekce. Nebojte, nic Vám neuteče. Je naprosto běžná praxe, že konzervatoř studují žáci po předešlém absolvování jiné školy. A mimochodem lidský hlas dozrává až cca kolem 25. roku.
No a jakou školu bych v Praze doporučil? To je trochu ošemetné, abych někoho neurazil, aby se někdo necítil dotčen. Já mám osobní zkušenost se všemi třemi pěveckými konzervatořemi v Praze. Nebudu to více nijak rozvádět… Nechci dělat nějaké soudy nebo vynášet „odborné“ posudky na dané školy. Řeknu jen názor za sebe – občana Lukáše Jindru: kdybych se letos opět hlásil na konzervatoř, opět bych jako kdysi před lety podal přihlášku na dvě školy – na Pražskou konzervatoř na Rejdišti a na Konzervatoř Jaroslava Ježka. V Praze funguje ještě třetí konzervatoř, kam je daleko lehčí se dostat než na tyto dvě renomované instituce, ale je to škola soukromá, kde se musí platit…
Přeju hodně trpělivosti a úspěchů!
Lukáš Jindra
jako muzikant, který se pohybuje v profesionální sféře, Vám mohu doporučit, abyste si gympl vystudovala a na konzervatoř šla až poté. Já jsem třeba začal studovat konzervatoř až ve 22 letech a vůbec toho nelituju.
Máte pravdu, že muzikantů je spousta a většinu z nich hudba nikdy neuživí. V české hudbě není moc peněz. Lidé na koncerty moc nechodí (kromě slavných interpretů) a když už, tak nepřijdou na originální tvorbu, ale jen na revival nebo zábavovou kapelu – opravdové umění lidi do klubů tolik netáhne. CDčka, která bývala kdysi slušným zdrojem výdělku muzikantů, se už dnes téměř neprodávají. Do divadel sice lidé chodí, ale kromě celebrit tam umělcům producenti neplatí peníze, co by mohly být slušnou obživou.
Konzervatoře rozvíjí zejména talent, ale nedají člověku příliš všeobecného rozhledu. A tak ten, kdo jde na konzervatoř hned po základní škole, zůstane po absolvování konzervatoře stejně „hloupý“, jako byl po základní škole. A takový člověk, když pak zjistí, že mu hudba nevydělá, je na trhu práce skoro neuplatnitelný. Takže takoví muzikanti buď berou podřadné práce za mizerné peníze nebo se dodatečně rekvalifikují a dodatečně studují školy. Ale ve vyšším věku se člověku studuje hůř, než když je mlád.
Proto doporučuju, teď studujte gymnázium. Přitom třeba choďte na soukromé lekce. Nebojte, nic Vám neuteče. Je naprosto běžná praxe, že konzervatoř studují žáci po předešlém absolvování jiné školy. A mimochodem lidský hlas dozrává až cca kolem 25. roku.
No a jakou školu bych v Praze doporučil? To je trochu ošemetné, abych někoho neurazil, aby se někdo necítil dotčen. Já mám osobní zkušenost se všemi třemi pěveckými konzervatořemi v Praze. Nebudu to více nijak rozvádět… Nechci dělat nějaké soudy nebo vynášet „odborné“ posudky na dané školy. Řeknu jen názor za sebe – občana Lukáše Jindru: kdybych se letos opět hlásil na konzervatoř, opět bych jako kdysi před lety podal přihlášku na dvě školy – na Pražskou konzervatoř na Rejdišti a na Konzervatoř Jaroslava Ježka. V Praze funguje ještě třetí konzervatoř, kam je daleko lehčí se dostat než na tyto dvě renomované instituce, ale je to škola soukromá, kde se musí platit…
Přeju hodně trpělivosti a úspěchů!
Lukáš Jindra
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: ned 31. bře 2019 22:14:58
Přijímačky a studium na PK
Dobrý den,
Zpívám odmala v podstatě každý den, chodila jsem do několika sborů a do ZUŠ na sólový zpěv, zpěv mě opravdu velmi naplňuje a neřekla bych, že jsem v něm úplně nejhorší. Problém je v tom, že navštěvuji gymnázium a nechce se mi úplně zanechávat studia... Myslíte, že by mi Pražská konzervatoř mohla umožnit studovat obě školy s individuálními plány najednou? Nevěděl byste případně, jaké jsou šance pro přijetí do vyššího ročníku konzervatoře na klasický zpěv?
Děkuji za Váš čas
Zpívám odmala v podstatě každý den, chodila jsem do několika sborů a do ZUŠ na sólový zpěv, zpěv mě opravdu velmi naplňuje a neřekla bych, že jsem v něm úplně nejhorší. Problém je v tom, že navštěvuji gymnázium a nechce se mi úplně zanechávat studia... Myslíte, že by mi Pražská konzervatoř mohla umožnit studovat obě školy s individuálními plány najednou? Nevěděl byste případně, jaké jsou šance pro přijetí do vyššího ročníku konzervatoře na klasický zpěv?
Děkuji za Váš čas
- Lukáš Jindra, dipl.um.
- Lektor zpěvu
- Příspěvky: 377
- Registrován: úte 09. led 2007 0:31:32
Re: Přijímačky a studium na PK
Dobrý den,
nemyslím si, že by měl být pro Vás problém, že navštěvujete gymnázium.
Předně si myslím, že je to dobré rozhodnutí mít nejdřív nějakou "normální" školu, která vám zajistí všeobecný rozhled a zvýší šance na trhu práce. Co si budeme povídat, konzervatoř k rozvoji intelektu neslouží, zde jde výhradně o rozvoj talentu. Lidé, co nemají jinou školu než konzervatoř, nemají na trhu práce příliš velkou hodnotu, pokud se rozhodnou nevěnovat se dále umění. Tedy pilně studujte a gymnázium dokončete.
Není nic neobvyklého, když jdou lidé na konzervatoř až po jiné "normální" škole. Já jsem třeba na Pražskou konzervatoř nastoupil ve 22 letech. Složení naší třídy bylo tehdy velmi pestré: od lidí, co přišli rovnou ze základní školy až po lidi s vysokoškolským titulem.
A několik mých spolužáků dělalo zároveň s konzervatoří ještě jinou školu. Tedy vím, že to lze. Ale je určitě jednodušší nastoupit na konzervatoř až po střední škole, protože vám odpustí neumělecké předměty jako např. český jazyk a další. Pak se lépe kloubí dohromady třeba konzervatoř s vysokou školou. Studovat zároveň s konzervatoří jinou střední školu bude určitě obtížnější. Ale vážně nemáte proč spěchat. V klidu si dokončete gympl a pak se přihlašte na konzervatoř. Do té doby můžete udržovat hlas v kondici soukromě u nějakého učitele. Opravdu Vám nic neuteče, když začnete konzervatoř studovat ve vyšším věku.
Jestli je šance, že by Vás přijali do vyššího ročníku, to si nejsem jist. Kdybyste dělala přestupové zkoušky z jiné konzervatoře, tak by to určitě šlo. Ale takhle tomu velké šance nedávám. Ale také nevím proč byste to měla dělat. Vytrénování hlasu se nedá příliš radikálně urychlit, zejména jde-li o klasický zpěv. Já bych naopak byl rád za to, že můžu na konzervatoř chodit celých 6 let. A pokud vám to přijde moc, budete-li mít dobré studijní výsledky, třeba Vám povolí udělat tzv. kontrakci, tedy, že si odchodíte dva ročníky najednou. Mně to třeba také povolili a tak jsem si odchodil 5. a 6. ročník během jednoho roku. Nehledě na to, že je možno konzervatoř ukončit po 4 letech, které se zakončují maturitou. Nadstavbu zakončenou absolutoriem nemusíte absolvovat, pokud budete mít pocit, že Vám to už stačilo...
Přeju hodně trpělivosti při studiu gymnázia.
Lukáš Jindra
nemyslím si, že by měl být pro Vás problém, že navštěvujete gymnázium.
Předně si myslím, že je to dobré rozhodnutí mít nejdřív nějakou "normální" školu, která vám zajistí všeobecný rozhled a zvýší šance na trhu práce. Co si budeme povídat, konzervatoř k rozvoji intelektu neslouží, zde jde výhradně o rozvoj talentu. Lidé, co nemají jinou školu než konzervatoř, nemají na trhu práce příliš velkou hodnotu, pokud se rozhodnou nevěnovat se dále umění. Tedy pilně studujte a gymnázium dokončete.
Není nic neobvyklého, když jdou lidé na konzervatoř až po jiné "normální" škole. Já jsem třeba na Pražskou konzervatoř nastoupil ve 22 letech. Složení naší třídy bylo tehdy velmi pestré: od lidí, co přišli rovnou ze základní školy až po lidi s vysokoškolským titulem.
A několik mých spolužáků dělalo zároveň s konzervatoří ještě jinou školu. Tedy vím, že to lze. Ale je určitě jednodušší nastoupit na konzervatoř až po střední škole, protože vám odpustí neumělecké předměty jako např. český jazyk a další. Pak se lépe kloubí dohromady třeba konzervatoř s vysokou školou. Studovat zároveň s konzervatoří jinou střední školu bude určitě obtížnější. Ale vážně nemáte proč spěchat. V klidu si dokončete gympl a pak se přihlašte na konzervatoř. Do té doby můžete udržovat hlas v kondici soukromě u nějakého učitele. Opravdu Vám nic neuteče, když začnete konzervatoř studovat ve vyšším věku.
Jestli je šance, že by Vás přijali do vyššího ročníku, to si nejsem jist. Kdybyste dělala přestupové zkoušky z jiné konzervatoře, tak by to určitě šlo. Ale takhle tomu velké šance nedávám. Ale také nevím proč byste to měla dělat. Vytrénování hlasu se nedá příliš radikálně urychlit, zejména jde-li o klasický zpěv. Já bych naopak byl rád za to, že můžu na konzervatoř chodit celých 6 let. A pokud vám to přijde moc, budete-li mít dobré studijní výsledky, třeba Vám povolí udělat tzv. kontrakci, tedy, že si odchodíte dva ročníky najednou. Mně to třeba také povolili a tak jsem si odchodil 5. a 6. ročník během jednoho roku. Nehledě na to, že je možno konzervatoř ukončit po 4 letech, které se zakončují maturitou. Nadstavbu zakončenou absolutoriem nemusíte absolvovat, pokud budete mít pocit, že Vám to už stačilo...
Přeju hodně trpělivosti při studiu gymnázia.
Lukáš Jindra
Talentovky na konzervatoř
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jakou techniku zpěvu preferují na konzervatořích v oboru muzikál? Děkuji za odpověď
- Lukáš Jindra, dipl.um.
- Lektor zpěvu
- Příspěvky: 377
- Registrován: úte 09. led 2007 0:31:32
Re: Talentovky na konzervatoř
Dobrý den,
u přijímacích zkoušek se vás asi nebudou ptát, jakou pěveckou techniku konkrétně aplikujete. Důležité je, abyste byla schopna zvolenou píseň stylově zazpívat.
Druhů muzikálu je více. Třeba ve Fantomovi opery je žádoucí operní technika. Naproti tomu v současné době populární "hit muzikály" poslepované z popových hitů vyžadují vyloženě popové zpívání. Ale třeba příbuzný žánr "rocková opera" vyžaduje rockový zpěv. A potom zase třeba některé staré muzikály vyžadují zpěv na pomezí popu a opery.
Neboli na přijímačky na obor muzikál je vhodné mít základy kvalitní pěvecké techniky se schopností měnit pěvecké styly. Důležité je umět si vybrat vhodnou píseň, kterou jste schopna stylově interpretovat.
Držím palce!
Lukáš Jindra
u přijímacích zkoušek se vás asi nebudou ptát, jakou pěveckou techniku konkrétně aplikujete. Důležité je, abyste byla schopna zvolenou píseň stylově zazpívat.
Druhů muzikálu je více. Třeba ve Fantomovi opery je žádoucí operní technika. Naproti tomu v současné době populární "hit muzikály" poslepované z popových hitů vyžadují vyloženě popové zpívání. Ale třeba příbuzný žánr "rocková opera" vyžaduje rockový zpěv. A potom zase třeba některé staré muzikály vyžadují zpěv na pomezí popu a opery.
Neboli na přijímačky na obor muzikál je vhodné mít základy kvalitní pěvecké techniky se schopností měnit pěvecké styly. Důležité je umět si vybrat vhodnou píseň, kterou jste schopna stylově interpretovat.
Držím palce!
Lukáš Jindra
Štúdium spevu
Dobrý deň, som zo SR, so sestrou odmalička spievame, máme soprány, ale, žiaľ, dlho sme nespievali a nemáme vytrénované hlasy, no láka nás dráha profesionálynch speváčiek, napr. koncertných v sprievode klavíra a iných nástrojov...Minule ste tu jednej panej radil Mezinárodní soukromou konzervatoř v Prahe, máme 40 rokov, je to ešte možné? aké odbory sa tam študujú? koľko trvá štúdium a pomôže nám to v profesionálej kariére, dá sa uplatniť? Nemusíme robiť prijmačky, len si nás súkromne vypočujú? Hudobnú teóriu sme už totiž zo základnej umeleckej školy pozabúdali Ďakujem, a krásne Vianoce!
- Lukáš Jindra, dipl.um.
- Lektor zpěvu
- Příspěvky: 377
- Registrován: úte 09. led 2007 0:31:32
Re: Štúdium spevu
Dobrý den,
z vlastní zkušenosti (učil jsem tam zpěv a připravoval jsem své žáky na přijímačky na tuto školu) vím, že soukromá hudební škola s názvem Mezinárodní konzervatoř nemá vysoké nároky na nové zájemce (sám jsem vystudoval Pražskou konzervatoř a krátce také studoval na Konzervatoři Jaroslava Ježka, takže vím, jak je těžké se na tyto školy dostat).
Každopádně každý uchazeč o konzervatoř musí projít přes talentové zkoušky. Ve 40 letech je podle mě možné studovat pouze na té Mezinárodní konzervatoři (minimálně vím o několika lidech, co v tomto věku tuto školu studovali). Ale napište přímo jim a ověřte si tyto informace, jestli se to v posledních letech, co už s nimi nemám přímý kontakt, nezměnilo.
Nově začala v Praze přijímat běžné studenty také Konzervatoř Jana Deyla, která byla původně pouze pro zrakově postižené žáky. Tak se zkuste obrátit i na tuto školu, jestli nebudou brát starší uchazeče. Ale i toto je normální střední škola, takže i sem můžete projít pouze přes přijímačky.
Konzervatoř je škola, kde se rozvíjí talent a na talentu je třeba pracovat pravidelně a intenzivně. Proto je velmi vhodné denní studium. Dálkové nebude tolik efektivní, ale vím, že v minulosti ho některé školy umožňovaly. Pravidla škol se průběžně různě mění, takže si to u jednotlivých škol ověřte sama, jak to aktuálně mají.
Studium na klasických konzervatořích obvykle bývá na 4 nebo 6 let. Co vám to studium dá, to záleží na vašem talentu, na vaší píli a na pravidelnosti vaší docházky.
Jaké obory se na které škole studují, to se dozvíte na stránkách zmíněných čtyř konzervatoří. Na každé je to trošku jiné.
Hudební teorie je samozřejmě součástí studia na konzervatoři, takže to se tam naučíte. Nicméně k přijímačkám musíte obvykle projevit základní znalost teorie, tedy alespoň intervaly, stupnice, akordy, noty...
Kariéru vám žádná škola nezajistí. A už vůbec ne, že byste se mohla muzikou živit. Hudební svět je tvrdý a nelítostný a je to pro silné povahy, které vědí, že na sobě musí celý život makat a celý život o svou kariéru bojovat, jinak ničeho nikdy nedosáhnou. Nicméně ti nejpilnější a nejtalentovanější se muzikou uživit mohou.
Přeju hodně úspěchů ve vašem hudebním snažení.
Lukáš Jindra
z vlastní zkušenosti (učil jsem tam zpěv a připravoval jsem své žáky na přijímačky na tuto školu) vím, že soukromá hudební škola s názvem Mezinárodní konzervatoř nemá vysoké nároky na nové zájemce (sám jsem vystudoval Pražskou konzervatoř a krátce také studoval na Konzervatoři Jaroslava Ježka, takže vím, jak je těžké se na tyto školy dostat).
Každopádně každý uchazeč o konzervatoř musí projít přes talentové zkoušky. Ve 40 letech je podle mě možné studovat pouze na té Mezinárodní konzervatoři (minimálně vím o několika lidech, co v tomto věku tuto školu studovali). Ale napište přímo jim a ověřte si tyto informace, jestli se to v posledních letech, co už s nimi nemám přímý kontakt, nezměnilo.
Nově začala v Praze přijímat běžné studenty také Konzervatoř Jana Deyla, která byla původně pouze pro zrakově postižené žáky. Tak se zkuste obrátit i na tuto školu, jestli nebudou brát starší uchazeče. Ale i toto je normální střední škola, takže i sem můžete projít pouze přes přijímačky.
Konzervatoř je škola, kde se rozvíjí talent a na talentu je třeba pracovat pravidelně a intenzivně. Proto je velmi vhodné denní studium. Dálkové nebude tolik efektivní, ale vím, že v minulosti ho některé školy umožňovaly. Pravidla škol se průběžně různě mění, takže si to u jednotlivých škol ověřte sama, jak to aktuálně mají.
Studium na klasických konzervatořích obvykle bývá na 4 nebo 6 let. Co vám to studium dá, to záleží na vašem talentu, na vaší píli a na pravidelnosti vaší docházky.
Jaké obory se na které škole studují, to se dozvíte na stránkách zmíněných čtyř konzervatoří. Na každé je to trošku jiné.
Hudební teorie je samozřejmě součástí studia na konzervatoři, takže to se tam naučíte. Nicméně k přijímačkám musíte obvykle projevit základní znalost teorie, tedy alespoň intervaly, stupnice, akordy, noty...
Kariéru vám žádná škola nezajistí. A už vůbec ne, že byste se mohla muzikou živit. Hudební svět je tvrdý a nelítostný a je to pro silné povahy, které vědí, že na sobě musí celý život makat a celý život o svou kariéru bojovat, jinak ničeho nikdy nedosáhnou. Nicméně ti nejpilnější a nejtalentovanější se muzikou uživit mohou.
Přeju hodně úspěchů ve vašem hudebním snažení.
Lukáš Jindra