Dobrý deň,
Chodila by som do vašej skoly, ale je to pre mňa ďaleko. Mala som už dvoch učiteľov spevu, ale neboli dobri. Viete mi niekoho odporučiť? Som z Bratislavy a mohla by som aj dochadzat (napr.do Brna).
Alexandra
Chci nového učitele - zatím mě lekce zpěvu moc nenaučily
Pravidla fóra
Prosíme:
- nezakládejte duplicitní témata - pište své příspěvky do již existujících diskusí
- při psaní dotazu vyplňte políčko "Předmět" - zvýšíte tím přehlednost poradny
Děkujeme.
Prosíme:
- nezakládejte duplicitní témata - pište své příspěvky do již existujících diskusí
- při psaní dotazu vyplňte políčko "Předmět" - zvýšíte tím přehlednost poradny
Děkujeme.
- Lukáš Jindra, dipl.um.
- Lektor zpěvu
- Příspěvky: 374
- Registrován: úte 09. led 2007 0:31:32
Re: Dobrý ucitel
Dobrý den,
bohužel nemám zmapováno, jak kdo v republice vyučuje. Nikdy jsem se k nikomu na náslechy jeho výuky nebyl podívat a do budoucna to ani nemám v plánu. Dostávám občas dotazy, jestli je dobrý pedagog ve všemožných městech, ale to já opravdu netuším.
Pro mimopražské pořádáme celodenní víkendové kurzy a nebo nabízíme Skype-lekce.
Kdybyste jezdila z Bratislavy, byla byste už naší třetí takovou žákyní...![Mrknutí ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Lukáš Jindra
bohužel nemám zmapováno, jak kdo v republice vyučuje. Nikdy jsem se k nikomu na náslechy jeho výuky nebyl podívat a do budoucna to ani nemám v plánu. Dostávám občas dotazy, jestli je dobrý pedagog ve všemožných městech, ale to já opravdu netuším.
Pro mimopražské pořádáme celodenní víkendové kurzy a nebo nabízíme Skype-lekce.
Kdybyste jezdila z Bratislavy, byla byste už naší třetí takovou žákyní...
![Mrknutí ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Lukáš Jindra
Re: Re: Dobrý ucitel
Dobrý deň,ak sa bude dať, prídem rada. Ak sa chcem venovať modernemu spevu môžem chodiť k vystudovanemu opernemu spevákovi alebo to nie je dobre?
- Lukáš Jindra, dipl.um.
- Lektor zpěvu
- Příspěvky: 374
- Registrován: úte 09. led 2007 0:31:32
Re: Re: Re: Dobrý ucitel
Dobrý den,
dle mých zkušeností za 18 let pedagogické praxe, pedagog, který vystudoval pouze operní zpěv a nemá osobní zkušenost s moderní hudbou, většinou nedokáže dobře naučit moderní zpěv. Mít základy operní techniky se ale neztratí, dost často to pro zpěváky bývá dobrý základ do pěveckého života. Ale po nějakém tom roce je pak třeba přejít k pedagogovi moderního zpěvu. V opeře se s hlasem zachází jinak, jsou tam jiné stylové prostředky. V drtivé většině když někdo chodí k opernímu pedagogovi, je pak jeho hlas vhodný pouze pro operetu nebo staré klasické muzikály, ne ale třeba pro pop či rock.
Tedy pokud by Vás lákal nějaký pedagog, který vystudoval operu, zjistěte si, jestli někdy opravdu zpíval i populární hudbu a ví, co to obnáší. Hodně operních zpěváků se o výuku moderního zpěvu pokouší. Když pak jejich žáci ke mě přijdou, zjišťujeme v naprosté většině, že vůbec nezpívají stylově třeba pro rock a jsou zralí na to, aby šli do operety. Nejmarkantnější rozdíl operní a moderní pěvecké pedagogiky je zejména u ženských hlasů. U mužských hlasů to většinou nebývá až tak těžké je přesměrovat do populární hudby...
Lukáš Jindra
dle mých zkušeností za 18 let pedagogické praxe, pedagog, který vystudoval pouze operní zpěv a nemá osobní zkušenost s moderní hudbou, většinou nedokáže dobře naučit moderní zpěv. Mít základy operní techniky se ale neztratí, dost často to pro zpěváky bývá dobrý základ do pěveckého života. Ale po nějakém tom roce je pak třeba přejít k pedagogovi moderního zpěvu. V opeře se s hlasem zachází jinak, jsou tam jiné stylové prostředky. V drtivé většině když někdo chodí k opernímu pedagogovi, je pak jeho hlas vhodný pouze pro operetu nebo staré klasické muzikály, ne ale třeba pro pop či rock.
Tedy pokud by Vás lákal nějaký pedagog, který vystudoval operu, zjistěte si, jestli někdy opravdu zpíval i populární hudbu a ví, co to obnáší. Hodně operních zpěváků se o výuku moderního zpěvu pokouší. Když pak jejich žáci ke mě přijdou, zjišťujeme v naprosté většině, že vůbec nezpívají stylově třeba pro rock a jsou zralí na to, aby šli do operety. Nejmarkantnější rozdíl operní a moderní pěvecké pedagogiky je zejména u ženských hlasů. U mužských hlasů to většinou nebývá až tak těžké je přesměrovat do populární hudby...
Lukáš Jindra